torsdag den 13. februar 2014

Undervisning 18.02.2014

Det er nu to uger siden vi var sammen sidst. Teknikken startede lydhørt op. Hanne ville gerne høre lidt om vores fokuspunkter, som vi skal arbejde med i vores e-portfolie. Vi kommer jo ikke uden om det der er en eksamen i enden af modulet. Vi fik lov til at holde en elevator tale på 2 min. hvor vi kunne præsentere vore fokus område. Jeg fik lov at starte, det fokuspunkt jeg kigger på er inddragelse af You Tube med linkede QR-koder som jeg vil implementerer i undervisningen gennem instruktioner, lige pt. kan jeg se et stort potentiale den vej. Vi var to måske tre der vil arbejde den vej. Twitter var der flere der ville inddrage som kontakt flade og vidensdeling. Bloggen kom lidt i spil ved et par stykker. det bliver en spændende proces at følge med i om fokuspunktet holder man/vi vinkler over på andre spændende teknologier.

Hjemmeopgave
Sidste vi mødtes fik vi en hjemmeopgave, den skulle vi præsentere gruppe vis.
Opgaverne var Blog, Wiki og Sociale medier.
Vi snakkede ikke så meget om resultaterne, de kan læses i holdets fælles Wiki.
Det som var interessant var, processen, hvordan er vi kommet til et resultat og hvilke kommunikations former der blev anvendt, fungerede det godt eller problematisk. Yderst interessant proces og god vidensdeling.

Persondataloven og Creative Commons
Persondataloven er et vigtigt emne når vi taler digitale medier, vi kan populært sagt "stjæle med arme og ben med blot et enkelt klik. Vi havde dialog om ejerskab, hvem ejer billedder, film, tekster og hvad vi ellers finder i cyberspace. Dette bragt os frem til et besøg på datatilsynets hjemmeside, der ligger en lille test hvor men kan teste sin viden om dataloven. Jeg havde forventet at loven var mere restriktiv, jeg fik 7 ud af 10 mulige. Gennem Creative Commons kan vi tilføje nogle rettigheder på det material som vi uploader, hvad enten materialet kan benyttes frit, der skal refereres til ejeren, det ikke må benyttes kommercielt eller hvilke vilkår der knytes til materialet. På nedenstående "billede" kan man se en række vilkår man kan sammensætte til en licens.
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar