torsdag den 13. februar 2014

Undervisning 25.02.2014


Denne tirsdags undervisning er planlagt til at foregå som online-undervisning. Vi var instrueret i at vi skulle bruge Adobe Connect samt Google hangout så i god tid var programmerne downloade og testet.
Vi starter kl.9:00 på Adobe Connect, alle er forholdsvis hurtigt "på" der er lidt lyd problemer, som løses nogenlunde.
Vi får en hurtig gennemgang af mulighederne i Adobe Connect med vis skærm og grupperum samt møde disciplin med at markere når man vil tale, træde tilbage når man ikke taler og tilkendegive andre ting. Sideløbende har programmet en chat funktion hvor man kan skrive sammen, alle sammen eller i grupper.
Dagens program var præsentation af You Tybe klip, sreen-o matic m.m.
Vi skiftedes til at have præsentations rollen.
Det bliver hurtigt meget langtrukkent. En mister net-forbindelsen, så er det lyden og andre små ting. Dynamikken har det svært i et virtuelt fora, 7 timers undervisning er lang tid på en skærm, der var lagt godt med pauser ind men!
Da jeg havde præsentations rollen, var jeg noget stresset op på grund af, at jeg har nogle problemer med min Pc (har fået en ny d.28/2). Præsentationen forløb ok, selv om Pc en drillede lidt.
Senere skulle vi i grupper over i Google Hangout og diskutere Situeret læring.
Den gruppe jeg kom i havde store problemer med at blive samlet og få teknikken til at fungere samtidig, diskussionen blev ikke til ret meget. Teknikken kom i fokus, dette er selvfølgeligt også et vigtigt fokus punkt når vi arbejder med digitale teknologier. Kort efter mistede jeg net-forbindelsen, måtte genstarte Pc en, efter 10 min. var jeg på igen, men havde så meget støj på forbindelsen at jeg måtte opgive den dag.
Dagen har givet mig en vigtig læring, video konferencer kan have sin berettigelse til nogle ting.
Det bliver på bekostning af dynamik og sociale aspekter.
Som jeg oplevede det, bruges der meget tid på teknik d.vs. tid der går fra formålet med konferencen.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar