torsdag den 6. februar 2014

Undervisning 04.02.2014

Dagen starter med lidt smartboard problemer . Der bliver derfor god tid til rundstykket. Vi bliver bekræftet i at inddragelse af digitale teknologier i undervisningen kan være en stor udfordring til trods for stor erfaring. Jeg ser det også i min egen praksis hvor det er smedeelever jeg underviser, netværksproblemer m.m. er ikke ukendte og vi kan ikke rigtigt gardere os mod dem. Alt efter hvilken undervisning der skal præsteres kan noget af materialet downloades på egen pc, dette er dog kun nødløsninger. Ved inddragelse af it en plan B nødvendig.

Et filosofisk spørgsmål: Hvor var verden henne hvis it levede op til den standart vi kræver af biler? Et andet spændende spørgsmål med modsat fortegn: Hvor var verden henne hvis bilerne skulle leve op til den samme standart vi sætter for it?

Præsentation af blogge

Vi fik 2min hver til at præsentere vores blogge, fortælle om de udfordringer og erfaringer vi har gjort os. Vi ligger meget spredt, for mit eget vedkommende er der et arbejdspotentiale. Det er en spændende proces vi er i gang med, de frustrationer/ forstyrrelser vi følger en naturlig del af et læringsforløb og jeg tror meget sammenlignelige med det vi udsætter ”vores egne” elever for. Som Vigotsky siger ” der skal ske en passende forstyrrelse”.    


Lidt repetition

Hanne gennemgik TPACK modellen hvor pædagogik, faglighed og teknologisk viden kobles sammen, hvor der fremkommer en treenighed i midten hvor det IT-didaktiske design inddrager elementerne.




 

SAMR

Denne model kan bruges at evaluere på den planlagte undervisning, har vi populært sagt sat strøm til undervisningen eller har skabt nytænkning.

 

Dagen sluttes af med at vi bliver delt i grupper, hvor emnerne Blog, Wiki og Socialemedier skal behandles ud fra:
  • Karakteristik
  • Fordele
  • Ulemper
  • Planlægning i undervisning
Jeg går med i gruppen socialemedier sammen med Christina og Kennet.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar